Lördag

Lördag. Alltså dagarna går så fort och jag blir dagblind på riktigt... känns som typ torsdag idag. Just nu i skrivande stund sitter jag inne bredvid Vera som ligger och sover. Jag har bränt mig lite, i vanlig ordning när man heter Anna Aldén.

Igår började vi dagen i poolen, Vera var redan då på dåligt humör så det vart ingen långstund för henne. Vi nattade henne igen för att sova middag redan 11:30. Det behövdes dock nog för dagens tur till turtle island.

Kl 15:15 gick bussen. De hade målat upp de som värsta paradisturen... o vi skulle vara tillbaka där de hämtade upp oss klockan 19.

Guiden börjar prata o prata o när vi kommit en bra bit så säger hon att vi är framme vid båtarna kl 16. Alltså 90 minuter av hela turen var alltså att bara åk en jävla varm svettigt och illaluktande buss... på vägar som är krokiga som bara fan.

De lovade oss att vi skulle få se minst 1 sköldpadda och att de inte åkt nån gång utan att få se en. Tror ni vi fick se någon?

Vi åkte runt i cirklar med båten i säkert en halvtimma... så sjukt tråkigt, jobbigt och varmt. Man märkte på Vera att hon led så mycket. Det var typ spännande de första 2 minutrarna. Resten av resan var bara bajs tyckte hon.

Vi fick tillslut ta av henne alla kläder för att svetten bara rann om henne. Vi försökte få i både henne och oss vatten men det var inte så lätt.. man var inte så sugen att dricka varmt vatten.

Efter att ha cirkulerat i 10 tusen år så åkte dom tillslut vidare. Där fick vi se cameo Island i typ 30sekunder, knäppa några bilder och sen var den borta.

Vi åkte in och ut i två grottor och varade inne i dom ca 20sek sen backade dom igen.

Sen åkte vi runt till stranden på turtle island och han sa till oss att vi var den enda turistbåten som fick stanna där... var dock inte sant för det stod turistbåtar överallt och det fanns inget o se där. Vi var där 17:24 och skulle vara tillbaka på båten 17:45. Han hade sagt till oss att vi skulle ha ”plenty of time to swim and sunbath” a just de...

Sen åkte de tillbaka till fastlandet. Kul tripp.

Men utsikten var väl fin i alla fall.

Bussturen tillbaka var olidlig. Jag trodde jag skulle spy typ 25 ggr, mådde så sjukt illa. De kör som idioter och man ser ju inte vägen... + värmen på det. Vera led något fruktansvärt hon bara grät och grät o grät...